“L’Occitane en Provence” šventinė kolekcija: tradicijos ir modernybė

Drėgnu sniegu virš kasdienybės pakylėjantį* lapkričio purvyną kukliai užsidengęs** Kaunas, išblėsusios Vėlinės ir radiatorių staiga pamilusi katė – trys neišvengiami ženklai, kad neišvengiamai artėja Tos, kurių vardą kasdien vis garsiau mini prekybininkai, raginantys pasinerti į kasmetinę dovanų ieškojimo karštligę. Aš už prieškalėdinę karštligę – šventinės beprotybės laikotarpiais atsiveria dar nepažintos asmenybės pusės ir išmokstama naujų gėrybių ieškojimo-rinkimo įgūdžių, istoriškai prarastų kažkur ties žemdirbystės pradžia ir pirmaisiais žemės dirbimo įrankiais. Sausį po Trijų Karalių ateina pošventinės pagirios ir, valgydamas paskutinius imbierinius sausainius, pirktus už trigubą kainą, į kuriuos tikrai nežiūrėsi bent iki lapkričio, jauti begalinį nuovargį ir savigraužą, kad kažką padarei ne taip, galiausiai virstančius bet kokių Kalėdų apraiškų neigimu. “Kiekvienas cinikas – buvęs idealistas” prielaida tikriausiai aktuali ir šia tema – ir aš ne be nuodėmės.

Ir visgi, Jos artėja. Mano mylimieji “L’Occitane en Provence” dar spalio pabaigoje itin korektiškai pradėjo prekiauti Advento kalendoriais ir šventinės kolekcijos kvapais – jokių eglučių, lempučių, pusnynuose miegančių nykštukų ar dovanas atnešančių superherojų, tik neįkyrios artėjančių švenčių nuojautos. Pusantro naujo aromato ir turtingas Advento kalendorius – šių metų “L’Occitane en Provence” šventinis kraitis. Kodėl pusantro? – todėl, kad vienas iš dviejų aromatų yra anksčiau išleistų kvepalų nauja versija.

Šventinės “L’Occitane en Provence” kolekcijos aromatai niekaip neprimena kepiniais ir saldainiais dvelkiančių kalėdinių kvapų stereotipų – ir tai yra gerai, nes jų neištiks imbierinių sausainių likimas sausio pošventinėms pagirioms prasidėjus. Mergaitė iš Arlio miesto, “Arlésienne”, apie kurios pirmąją versiją rašiau 2014 metais, užaugo, surimtėjo, apsirengė tinkamai ir maloniai nustebino. Kaip ir pirmojoje versijoje, išlieka pagrindinė akordų trijulė – šafranas, rožė, našlaitė, tačiau naujoje versijoje atsisakyta rožinio jaunatviškumo ir rimtomis spalvomis išsipuošusi “Arlésienne” prabyla žemu, šiek tiek aštriu šafrano balsu, rožes, našlaites, spėju, sausą medieną, palikdama tik pritariantiems balsams. Jokio murkiančio seksualumo, jaukumo, minkštumo ir naivumo – solidu, gražu, pakankamai santūru, didelio dėmesio vertas darbinių kvepalų variantas, įvertinus aromato grožį, unikalumą ir kainą. Iš pastaraisiais metais pristatytų “L’Occitane en Provence” aromatų, sakyčiau, tik pernykščiai “rabarbarai su greipfrutais” galėtų konkuruoti su dabartine “Arlésienne”. Beje, teoriškai, tualetinis vanduo, praktiškai – puikaus išlikimo ant odos atvejis, todėl neapsigaukite į koncentraciją skeptiškai žiūrėdami.

Vyrams skirti “L’Homme Cologne Cédrat” – gana tradiciniai, bet itin žavūs ir nuotaikingi. Citronu, imbieru, žolynais ir mediena dvelkiantis aromatas savyje turi viską, ko gali prireikti jaunam vyrui, ieškančiam kvepalų laisvalaikiui: visi ingredientai garantuoja energijos užtaisą ir gaivos pojūtį. Man patinka kvapniojo citrono panaudojimas bei tradiciškumas: aromatiniai citrusų ir žolynų kvapai buvo itin populiarūs praeityje, bet šiandien jie lieka nepastebėti agarmedžio bei animalistinių akordų imperijoje. Tai, kad “L’Occitane en Provence” išliko ištikimi sau – džiugu ir sveikintina. “L’Homme Cologne Cédrat” šlovės valanda turėtų išmušti atšilus orams. Buteliuko galėjo ir nedažyti sidabro spalva, bet tai visiškai subjektyvu: man tiesiog patinka matyti kvepalų skystį per perregimą stiklą.

Advento kalendorius su grožio produktais, turiniu ir kaina orientuotas į suaugusiuosius, yra visame pasaulyje sparčiai populiarėjantis reiškinys, apie kurį svajojau jau seniai. Racionalus balsas sako, kad man, trisdešimtmetį seniai atšventusiai damai, galbūt ir nereikia 24 skirtingų mini produktų, tačiau, priminsiu, man patinka “L’Occitane”, man visai patinka šventinė karštligė ir aš egoistiškai noriu dienas iki Kalėdų skaičiuoti kasdien išlukštendama po kvapnią staigmeną sau.

Verdiktas: labai džiaugiuosi “Arlésienne” pokyčiais emancipuotos moters kryptimi, “L’Homme Cologne Cédrat” moderniu tradiciškumu ir laukiu gruodžio 1-osios – “Adventinės archeologijos” pradžios. Ir dar džiaugiuosi, kad “L’Occitane en Provence” siūlo platų to paties aromato produktų asortimentą ir neišprotėjo su kainomis, todėl yra įperkami: pvz., “Arlésienne” muilas ar rankų kremas gali pradžiuginti ne mažiau nei kvepalai, o kainuoja nuo 4,5 Eur. Šventinį džiaugsmą “L’Occitane en Provence” parduotuvės dovanoja nemokamai – piktnaudžiauju tuo nuo kokių 2000-ųjų.

Lapkriti, galėtum ir paskubėti.

*  Pakylėjimas virš kasdienybės – mandagi itin nemalonių dalykų apibūdinimo forma.

** Kukliai užsidengęs – tarsi periodiškai aprengiama skulptūra “Žmogus” prie M.Žilinsko paveikslų galerijos.

loccitane-kaledos

Parašykite komentarą

Filed under Bendroji, Informacija apie kvepalus

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s