Romano pabaiga: Maison de Guerlain, Champs Elysees 68, Paryžius

Ištikimiausieji skaitytojai, ėjusieji kartu pirmuosius parfumerinio kelio žingsnius, puikiai prisimena mano meilę Guerlain: kvepalų istorijai, seniesiems kvapams, sąsajoms su tarptautiniais santykiais, revoliucijomis ir karais. Daugelį metų po mažą lašelį rinkau senuosius Guerlain ir juos mačiau kaip artimus tobulybei. Jeigu ne pažintis su senaisiais Guerlain, šiandien aš tikriausiai nebūčiau ta Minerva, kuri rašo apie parfumeriją. Guerlain reikšmė mano kelyje akivaizdi: iki visiško rimtų santykių įtvirtinimo trūko tik apsilankymo Maison de Guerlain – legendinėje Guerlain parfumerijos širdyje.

Maison de Guerlain Šiek tiek daugiau dramos: spalio 6 dienos ypatingai lietingas vakaras Paryžiuje, kai net lietsargiai bei lietpalčiai neapsaugo nuo kiaurai merkiančio lietaus. Pirmąkart Paryžiuje besilankanti Rimantė nedrąsiai atsistoja priešais Maison de Guerlain ir nepatikliai žiūri į tūkstančius kartų spaudoje matytą iškabą. Jausmas įdomus: viena vertus, norisi įsižnybti, kad nesapnuoji, kita vertus, nuo tų laikų, kai Guerlain atsirado mano pasaulyje, gyvenimas įvairiomis patirtimis išlepino, todėl šiandien mane nustebinti išties sunku.

Taip, aš buvau Maison de Guerlain. Taip, aš mačiau senuosius buteliukus, išbandžiau tik Maison de Guerlain parduodamus kvepalus. Mačiau po renovacijos pasiketusius “kvepalu vargonus” ir gražųjį “L’Heure Bleue” 100 metų jubiliejui sukurtą mėlyną buteliuką.

Ne, aš ten nebegrįšiu. Nes šiandien Guerlain yra viso labo banali komercija, besinaudojanti istoriniu Guerlain vardu. Naujausieji kvepalai “French Kiss” yra viso labo kokybiškas saldžiai uoginis kvapusis vanduo, šiuolaikinis geriausiai parduodamas Guerlain produktas “La Petite Robe Noire” siūlomas jau nebesuskaičiuojamose versijose – net pats Thierry Wasser interviu pripažįsta, kad LVMH koncerno, kuriam priklauso Guerlain, vienintelis poreikis – greitas pelnas, todėl jis ir kepa flankerius bei banalius komercinius kvapus vieną po kito. IFRA reikalavimams nusilenkusi senoji Guerlain artilerija tik iš tolo primena tuos, kurie kadaise tapo man lemtingais, o aptarnavimas tiek Maison de Guerlain, tiek Guerlain boutique Rue Saint-Honore beprotiškai primena žymiojo mano konflikto su bene didžiausiu parfumerijos tinklu Lietuvoje priežastis. Patikėkite manimi, aš žinau, kas yra geras aptarnavimas parfumerijos parduotuvėje – Guerlain aptarnavimas buvo absoliučiai tragiškas.

Jeigu šis vizitas būtų įvykęs prieš penkerius metus, iš Paryžiaus būčiau grįžusi sudaužyta širdimi. Iš tiesų, iš Paryžiaus grįžau įsimylėjusi rudeninį miestą su visu jo lietumi, laisvės pojūtį ir cinko spalvos namų stogus. Neabejoju, į Paryžių grįšiu pirma pasitaikiusia proga, esu visiškai tikra, kad eidama pro Champs Elysees 68 numeriu paženklintą namą tikrai žvilgtelėsiu į vitriną, tačiau tikriausiai nebeužsuksiu. Juk eidami pro savo senąją mokyklą, kurioje jau seniai nebedirba kadaise jus įkvėpę mokytojai, nebeužsukame, tiesa?

Romanas baigėsi. Tegyvuoja naujų romanų pradžios. Senąją Guerlain artileriją myliu dar labiau ir niekam jos neatiduosiu.

Guerlain_koliazas

6 Komentaras

Filed under Bendroji, Guerlain

6 responses to “Romano pabaiga: Maison de Guerlain, Champs Elysees 68, Paryžius

  1. Jolanta

    viena iš mano svajonių sudaužyta net neprisiartinus prie jos😦

    • Minerva

      Man patiko mintis, kad visos mūsų nesėkmės ir nusivylimai augina mus kaip asmenybes. Kad netapsiu kosmonaute, žinojau dar vaikystėje, tačiau astronomijos mylėtojai juk irgi į dangų žiūri🙂

  2. Spėju tau teko patirti tą jausmą, kas buvo praeityje neapsakomai šventa, trapu, tobula ir visaip sužadino tavo vaizduotę, reikia palikti tai praeičiai ir neieškoti bandymo patirti dar ir dar kartą kas jau buvo. Aš taip sugadinau keletą vaikystės prisiminimų.

    • Minerva

      Ne, Ramune, šia prasme aš visiškai realistė, nors aptarnavimo tikėjausi tikrai geresnio🙂

  3. R

    džiugu, kad širdis nesudaužyta. Gaila, kad žemėlapyje gobšumo valdomos teritorijos plečiasi visomis kryptimis… O labiausiai stebina pirkėjų pasirinkimai – rodos, jokio imuniteto tam, kas tėra brutali reklama

    • Minerva

      Komercinė sėkmė yra parfumerijos variklis – tai natūralu, bet dėl Guerlain pokyčių LVMH koncerne tikrai gaila.

Parašykite komentarą

