Apklausos “Parfumerija Lietuvoje: pasirinkimas, naudojimo įpročiai bei poreikiai” rezultatai. II dalis

Antroji apklausos “Parfumerija Lietuvoje: pasirinkimas, naudojimo įpročiai bei poreikiai“ klausimų dalis buvo skirta “žmogus tarp žmonių – parfumerijos naudotojas tarp parfumerijos naudotojų“ tyrimui. Gyvename žmonių visuomenėje, kurioje parfumerijos naudojimas, kaip rodo pirmosios apklausos dalies rezultatai, yra labai populiaru, taigi, kyla klausimai apie parfumerijos naudotojų santykį su kitais parfumerijos naudotojais: kaip aplinkiniai žmonės vertina mūsų parfumerijos įpročius ir pasirinkimus? Kaip mes patys vertiname kitų žmonių parfumerijos vartojimo įpročius? Galiausiai, visada įdomu pasitikrinti, ar tikrai esi beviltiškai vienišas, nesulaukiantis pagyrimų dėl naudojamų kvepalų – pripažinkime, šie pagyrimai yra labai malonūs, tiesa?

Apklausos anketos klausimu “Ar Jums svarbi aplinkinių žmonių nuomonė apie Jūsų kvepalus?“ siekta išsiaiškinti parfumerijos naudotojo santykį su aplinkiniais, užuodžiančiais naudojamų kvepalų aromatą. Atsižvelgiant į tai, kad uoslė yra vienas jautriausių žmogaus pojūčių, galima prielaida, kad užuosdami mūsų naudojamus kvepalus aplinkiniai susidaro tam tikrą įspūdį apie mus, taigi, kilo klausimas – kiek respondentams yra svarbu aplinkinių, užuodžiančių tą asmeninę informaciją, perduodamą kvepalų aromatu, nuomonė apie jų kvepalus.

6

Aplinkinių žmonių nuomonė apie kvepalus svarbi 12,6 proc. respondentų, nesvarbi – 16,9 proc., ir svarbi, ir nesvarbi – 70,2 proc., 0,3 proc. neatsakė į klausimą. Rezultatai atskleidžia, kad respondentai visų pirma vadovaujasi savo parfumeriniais poreikiais, kvepalų naudojimo nesusiedami su platesniu kontekstu – Lietuvos visuomenė jau yra pakankamai brandi parfumerijos tema ir tai džiugina.

Septintasis anketos klausimas kyla iš kasdieninės patirties, periodiškai susitinkant “kvepalų debesis“ – žmones, kurie kvėpinasi itin gausiai ir jų naudojamų kvepalų aromatas driekiasi bent keletą metrų nuo pasikvėpinusiojo. Tokie “kvepalų debesys“ yra tikras iššūkis aplinkiniams, įkalintiems su “kvepalų debesimis“ uždaroje erdvėje, tačiau, kita vertus, jeigu užuodi patinkantį itin aromatą, įpūdžiai gali būti net ir labai malonūs – būtent jie kartais tampa tikru kūrybiniu įkvėpimu.

7

Gausus kvėpinimasis priimtinas tik 4,6 proc. respondentų, nepriimtinas – 27,2 proc., kartais priimtinas, kartais nepriimtinas – 66,4 proc., atsakymo variantą “kita“ pasirinko arba neatsakė į klausimą 1,9 proc. respondentų. Mažiau nei 5 procentai respondentų, pasisakančių už gausų kvepalų naudojimą, yra tikrai nedaug! – į šį rezultatą siūlyčiau atkreipti dėmesį visus mėgėjus kvėpintis gausiai: 100 žmonių minioje tik 5 žmonės toleruos tokį pasikvėpinimą, 67 žmonės gali sureaguoti tiek tolerantiškai, tiek netolerantiškai, 27 žmonės neliks sužavėti Jūsų gausaus pasikvėpinimo ir dar keletas žmonių, pavyzdžiui, tiesiog neprisijungs prie minios. Tikimybė, kad savo kvepalais tapsite mūzomis kūrėjams, egzistuoja, tačiau tikriausiai ji yra daugiau išimtis nei taisyklė, o pasitraukimas kuo toliau nuo gausiai išsikvėpinusio žmogaus išties tikėtinas.

Klausimas apie kvepalų tarsi kvepiančio parašo turėjimą visų pirma yra susijęs su prielaida, kad nuolat kvėpindamiesi tais pačiais kvepalais mes, rodos, nuolat perduodame apie save tokią pačią informaciją aplinkiniams, kurie tuos nuo “parašinius“ kvepalus užuodžia.

8

Kvepiančius parašus turi net 38,4 proc. respondentų, tokio kvepiančio parašo neturi ir nenorėtų jo turėti – 28,2 proc.,  neturi, tačiau norėtų turėti – 32 proc., neatsakė į klausimą – 1,3 proc. respondentų. Tai yra man labiausiai netikėtas apklausos rezultatas! – net nenumaniau, kad net 38,4 proc. respondentų turi savo parašinius kvepalus! (Išankstinis spėjimas buvo 10-15 proc.) Viena vertus, parfumerinio parašo turėjimas yra beprotiškai žavu – tave atpažįsta pagal kvepalus, visada žinai, kokius kvepalus pirkti, kad senieji pasibaigs, kvepalus suvoki kaip savo asmenybės dalį, kita vertus – tas parfumerinio parašo ar tiesiog įkvepiančių kvepalų ieškojimo procesas teikia didžiulį malonumą, o kintantis vidinis pasaulis keičia ir aromatines preferencijas. Tam tikra prasme, parfumerijos pramonė kuria parfumerinius stebuklus dėl tų ieškančiųjų, iš kurių net 29 procentai net ir nenori tą kvepiantį parašą surasti. (Kitoje apklausoje būtinai paklausiu, kiek metų turite parašinius kvepalus – begalinis smalsumas.)

Devintasis ir dešimtasis apklausos anketos klausimai yra skirti aplinkinių žmonių reakcijų tyrimui: kaip žmonės vertina mūsų naudojamus kvepalus, tuo pačiu metu patikrinant, ar parfumeriniai anekdotai apie kvepalų sukeltas neigiamas reakcijas kyla iš realių patirčių.

Istorijos apie neigiamas pastabas dėl naudojamų kvepalų jau seniai tapo parfumerijos naudotojų pasaulio legendomis. Mane pačią mano vyras kadaise ketino išsodinti iš automobilio, L’Artisan “L’Eau de Jatamansi“ užuodęs, nepaisant jo tolerancijos visiems mano parfumeriniams eksperimentams, taigi, akivaizdu, kaip į klausimą apie sulauktas neigiamas pastabas, teko atsakyti ir man.

9

Neigiamų pastabų dėl kvepalų pasirinkimo ar kvėpinimosi įpročių sulaukė 26,6 proc. respondentų, nesulaukė – 71,8 proc., į šį klausimą neatsakė 1,6 proc. respondentų. Ketvirtadalis mano likimo draugų su sulauktomis neigiamomis reakcijomis ir beveik 72 procentai laimingųjų, kurių parfumerijos naudojimas neigiamų reakcijų nesukėlė. Kitaip sakant, anekdotai apie neigiamas reakcijas į užuodžiamus kvepalus gali būti ir tiesa.

Amžinoji pagyrimų dėl naudojamų kvepalų tema verta išskirtinio dėmesio. Pirmosios klausimų dalies rezultatai atskleidė, kad beveik 17 proc. respondentų kvėpinasi todėl, kad pasikvėpinę jaučiasi patrauklesni, taigi, akivaizdu, kad šiems respondentams turėtų būti svarbu sulaukti teigiamos reakcijos ir pritarimo kvepalų pasirinkimui. O ir šiaip – užuodžiamų kvepalų pagyrimas yra bene korektiškiausias komplimentas, kokį galima pasakyti kitam žmogui, balansuojant, tačiau visgi neperžengiant intymumo ribos.

10

90,9 proc. respondentų sulaukė pagyrimų, susijusių su jų naudojamais kvepalais, 8,9 proc. nesulaukė, 0,3 proc. neatsakė į klausimą. Puikūs skaičiai! Tikiuosi, kad ateityje šie skaičiai apie sulaukusius pagyrimų parfumerijos tema tik augs.

Tipinis šios apklausos klausimyno respondentas yra įsitikinęs, kad žmonių skoniai yra skirtingi, todėl aplinkinių žmonių nuomonė apie naudojamus kvepalus ir naudojimo įpročius yra ir svarbi, ir nesvarbi, o “kvepalų debesies“ – gausiai pasikvėpinusio žmogaus – vertinimas priklauso nuo to, kas, kur ir kokiais kvepalais kvepia. Šis respondentas arba jau turi savo kvepiantį parašą, arba svajoja jį turėti, jam iki šiol neteko girdėti neigiamų pastabų jo kvepalų tema, tačiau jis tikrai girdėjo pagyrimų dėl savo naudojamų kvepalų. Kitaip sakant, tipinis respondentas rūpinasi savo parfumeriniais poreikiais, yra tolerantiškas kitų žmonių parfumeriniams pasirinkimams, sulaukia komplimentų savo atžvilgiu, o tai reiškia, kad viskas Lietuvoje su parfumerija ir jos naudotojais yra gerai.

Kitoje rezultatų analizės dalyje – kvepalų išsirinkimo ir įsigijimo įpročiai. Bus įdomu!

Reklama

Parašykite komentarą

Filed under Apklausos, Bendroji

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s