Apklausos “Parfumerija Lietuvoje: pasirinkimas, naudojimo įpročiai bei poreikiai“ rezultatai. I dalis

Rugsėjį “Minervos blogas: Įkvėpimai“ vykdė apklausą “Parfumerija Lietuvoje: pasirinkimas, naudojimo įpročiai bei poreikiai“, kuria buvo siekiama ištirti parfumerijos įsigijimo bei naudojimo įpročius ir išsiaiškinti parfumerijos naudotojų poreikius bei lūkesčius.

Šios apklausos anketos sukūrimą nulėmė kelios priežastys: visų pirma, pastaraisiais metais stebima itin sparti prekybos parfumerija plėtra, leidžianti daryti išvadas apie parfumerijos populiarumą Lietuvoje, todėl buvo ypač įdomu ir aktualu panagrinėti parfumerijos naudotojų įpročius ir poreikius, visų antra, iki šios nebuvo atlikta jokia nepriklausoma apklausa parfumerijos tema Lietuvoje, visų trečia, ši apklausa yra sudedamoji tinklaraščio veiklos dalis, padedanti geriau suprasti parfumerijos naudotojus ir tinklaraščio skaitytojus.

Ačiū visiems, skyrusiems laiko anketos užpildymui ir pasidalinimui ja su draugais! Apklausoje sudalyvavo beveik 400 žmonių, o tai yra labai nebloga apklausos imtis! Rezultatai yra man visiškai netikėti ir labai įdomūs – jeigu būčiau dalyvavusi lažybose dėl kiekvieno anketos klausimo rezultatų, būčiau patyrusi daugybinius pralaimėjimus. Apklausos rezultatų analizė bus pateikta keliuose tinklaraščio įrašuose, apžvelgiančiuose skirtingas tikslinių klausimų grupes, o apklausos klausimų, rezultatų naudojimo ir skelbimo teisės priklauso tik “Minervos blog’ui“ – draudžiama naudoti ir skelbti be mano sutikimo, taigi, autorinės teisės galioja.

Apklausos rezultatai ir jų interpretacijos: Parfumerijos naudojimo įpročiai

Pirmoji apklausos klausimų grupė buvo skirta parfumerijos naudojimo įpročiams ištirti. Kodėl Jūs kvėpinatės? Kaip Jūs kvėpinatės? Kas išmokė Jus kvėpintis? – ir kiti šio tipo klausimai, kurie buvo užduoti pirmojoje klausimyno dalyje.

Pirmasis klausimyno klausimas “Ar šiandien, kai pildote šią anketą, Jūs esate pasikvėpinę?“, buvo tam tikras “kabliukas“: įtraukdama šį klausimą į anketą iškėliau išankstinę prielaidą, kad pasikvėpinę žmonės noriau pildys klausimyną nei tie, kurie nėra pasikvėpinę, o kvepalų panaudojimas darys poveikį atsakymų variantų pasirinkimui. O ir šiaip – buvo įdomu, kiek žmonių, atsidarę anketą, bus pasikvėpinę arba nepasikvėpinę, nes tai leidžia kelti tam tikras prielaidas apie parfumerijos naudojimo įpročius.

1.

Beveik trys ketvirtadaliai buvo pasikvėpinę (73,7 proc.), šiek tiek daugiau nei ketvirtadalis respondentų buvo nepasikvėpinę (26,1 proc.), taip pat buvo neatsakiusių į šį klausimą (0,2 proc.). Iš to galima kelti prielaidas apie tai, kad dažnas parfumerijos naudojimas Lietuvoje yra pakankamai populiaru net ir įvertinus faktą, jog nemaža dalis respondentų yra tinklaraščio apie parfumeriją skaitytojai.

Antrasis klausimas, “Kodėl Jūs kvėpinatės?“, buvo skirtas ištirti populiariausias kvėpinimosi priežastis.

2

Šio klausimo atsakymai atskleidė labai įdomias tendencijas: 41,4 procento respondentų teigė, kad kvepalai yra jų vidinio pasaulio išraiškos priemonė, 36,6 proc. respondentams tiesiog patinka užuosti nuo jų sklindantį kvepalų aromatą, 16.9 proc. pasikvėpinę jaučiasi patrauklesni, 1,6 proc. respondentų turi kvepalus, todėl juos ir naudoja, o 3 procentai respondentų pasirinko kitą kvėpinimosi priežastį. Rezultatai atskleidė tai, kad “tiesiog kvepiančio skysčio“ pirkimas yra nebeaktualu – parfumerijos naudotojai kvepalus renkasi kaip išraiškos, patrauklumo sustiprinimo ar malonių pojūčių užuodžiant savo kvepalų aromatą priemonę. Į šio klausimo rezultatus siūlau atkreipti dėmesį tiems, kurie mėgsta dovanoti kvepalus – atsakymai sėkmingo kvepalų išrinkimo dovanai kartelę iškelia pakankamai aukštai, todėl prieš dovanojant kvepalus verta pasidomėti dovanos gavėjo vidinio pasaulio ypatybėmis bei pomėgiais.

Trečiasis klausimas iš įpročių tyrimo serijos, “Ar dažnai Jūs kvėpinatės?“, buvo skirtas ištirti kvėpinimosi dažnumą, tuo pačiu keliant prielaidas apie kvepalų sunaudojimą ir poreikį naujiems kvepalams.

3

Rezultatai atskleidė tai, kad didžioji dalis (76,6 proc.) respondentų kvėpinasi kasdien: kiekvieną dieną kvėpinasi 48,9 proc. respondentų, o 27,7 proc. kvėpinasi keletą kartų per dieną. Keletą kartų per savaitę kvėpinasi 15,1 proc. respondentų, retkarčiais, esant poreikiui – 5,4 proc., išskirtinėmis progomis – 0,5 proc., kita bei neatsakė į klausimą – 2,4 procento.

Šio klausimo rezultatai iš dalies atskleidžia spartaus parfumerijos populiarėjimo priežastis: žmonės, kurie kvėpinasi dažniau nei kartą per savaitę, turi poreikį dažnesniam kvepalų pirkimui, o tai jau – tikslinė parfumerijos parduotuvių auditorija, į kurią nukreiptos gražiosios parfumerijos reklamos ir pirkimo skatinimo akcijos. Ir gerai! – dėl Jūsų poreikio šiandien Lietuvoje turime svajonių parfumerinę pasiūlą, kurios tikrai gali pavydėti ir kaimyninės valstybės su prabangiomis jų sostinėmis.

Ketvirtasis apklausos klausimas, “Kaip Jūs kvėpinatės dažniausiai?“ buvo skirtas ištirti, kokį kvėpinimosi būdą dažniausiai renkasi apklausos respondentai.

4

Akivaizdu: didžioji dauguma (69,9 proc.) respondentų kvėpina pulso vietas – pats tradiciškiausias kvėpinimosi būdas, 12,9 proc. “apsigaubia kvepalų debesiu“, 7 proc. respondentų kvepalais apipurškia drabužius ir aksesuarus, 4,9 proc. respondentų iškvėpina plaukus, pasirinkę kitą atsakymo variantą ir neatsakę į klausimą – 5,3 procento.

Kvepalai paprastai yra kuriami tam, kad jais žmogus kvėpintų odą – būtent reaguodami su žmogaus kūno temperatūra ir odos chemija kvepalai pilnai atskleidžia savo aromatą. Drabužių ir aksesuarų kvėpinimas yra galimas kvėpinimosi būdas, ypač tinkantis jautrios odos žmonėms, tačiau reikia įvertinti tik dalinę aromato sklaidą bei galimybę kvepalais sugadinti aksesuarus ir drabužius. Plaukų kvėpinimas gali būti žalingas plaukams dėl kvepalų sudėtyje esančio alkoholio, sausinančio plaukus, tačiau populiarių kvepalų gamintojai dažnai išleidžia būtent plaukų kvėpinimui skirtus produktus, kurių sudėtyje alkoholio nėra. Sudomino gausus pasirinkusių variantą “kita“ kiekis: išduokite paslaptį, kaip Jūs, pasirinkę šį atsakymo variantą, kvėpinatės?

Penktuoju klausimu, “Kas padėjo suformuoti Jūsų kvėpinimosi įpročius?“, buvo siekiama nustatyti šaltinius, kurie padėjo suformuoti kvėpinimosi įpročius.

5

Savarankiškai kvėpinimosi įpročius susiformavo daugiau nei pusė – 51,3 proc. respondentų, 21 proc. rėmėsi informacija žiniasklaidoje, 16,4 proc. padėjo šeima ir draugai, net 9,1 proc. respondentų pasirinkto kitą variantą, 1,6 proc. respondentų pasikliovė konsultacijomis parfumerijos parduotuvėse, 0,6 proc. respondentų į klausimą neatsakė.

Šio klausimo rezultatai atskleidė, kad Lietuvoje mes dar neturime ilgamečių parfumerijos naudojimo tradicijų, perduodamų iš kartos į kartą – tik 16,4 procento respondentų kvėpinimosi įpročių suformavimo šaltiniu nurodė šeimą ir draugus. Esu tikra, šis skaičius keisis po keleto metų, kai užaugs naujoji parfumerijos naudotojų karta, kurios įpročius ugdo dabartiniai parfumerijos naudotojai. Nustebino tai, kad tik 1,6 proc. respondentų kvėpinimosi įpročius suformuoti padėjo konsultantai parfumerijos parduotuvėse – juk būtent konsultantai yra ar bent jau turi būti tie žmonės, kurie daugiausiai išmanantys parfumerijos subtilybes, taigi, arba nepasitikima konsultantų kompetencija, arba nedrįstama konsultuotis tokiais klausimais, arba kitos priežastys. Vis dėlto, savarankiškas įpročių suformavimas kaip dominuojantis atsakymo variantas nurodo sudėtingą bandymų, klaidų ir atradimų kelią, kuriuo teko nueiti dabartiniams parfumerijos naudotojams. Man patiktų, jeigu ateityje būtent šeima taptų ta dominuojančia vieta, kurioje išmokstama parfumerijos naudojimo ypatybių ir suformuojami naudojimo įpročiai.

Tipinis pirmosios apklausos klausimyno dalies respondentas anketą pildė pasikvėpinęs: jis kvėpinasi kasdien, savarankiškai suformavęs savo kvėpinimosi įpročius jis iškvėpina pulso vietas, kvepalais išreikšdamas savo vidinį pasaulį arba tiesiog norėdamas pasimėgauti patinkančiu aromatu.

Kitame apklausos rezultatus pristatančiame tekste – nuomonių tyrimas “parfumerijos naudotojas tarp parfumerijos naudotojų“ stiliumi. Laukite tęsinio!

Reklama

5 Komentaras

Filed under Apklausos, Bendroji

5 responses to “Apklausos “Parfumerija Lietuvoje: pasirinkimas, naudojimo įpročiai bei poreikiai“ rezultatai. I dalis

  1. Julija

    Aciu, Minerva. Labai idomu!

  2. Maroko_vėjas

    Ačiū už tyrimą! Visgi įdomu tai, kad kiekvienu aspektu yra dominuojanti dauguma. Lauksime kitų apibendrinimų.

    • Minerva

      Mane dominuojanti dauguma irgi šiek tiek nustebino, tačiau pagal pirmines duomenų, pagal kuriuos bus vėlesni tekstai, analizes toliau dominuojančių daugumų bus nedaug.

  3. Atgalinis pranešimas: Apklausos “Parfumerija Lietuvoje: pasirinkimas, naudojimo įpročiai bei poreikiai” rezultatai. II dalis | Minervos Blog'as: Įkvėpimai

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s