Apklausos “Mano kvepalai ir aš“ prancūziškų rezultatų lietuviškosios interpretacijos

2013 metų pavasarį CCM Benchmark instituto, Fragrance Experience bei JournalDesFemmes.com iniciatyva buvo atlikta internetinė 2000 prancūzių moterų apklausa apie parfumerijos rinką, asmeninį požiūrį į kvepalus bei kvepalų pirkimą skatinančius veiksnius. Šios apklausos rezultatai, pavadinti “Mon Parfum et Moi“ (“Mano kvepalai ir aš“), atskleidė labai įdomias tendencijas: vienos jų galėjo būti numanomos iš anksto, kitos – nuoširdžiai nustebino. Pavyzdžiui, daugelis apklaustųjų prancūzių teigė, kad kvepalai joms yra tarsi antroji oda, atskleidžianti asmenybę – šis rezultatas manęs nenustebino, žinant, kokioje parfumerinę kultūrą formuojančioje šalyje ši apklausa buvo atlikta. Maždaug 90 procentų respondenčių kvėpinasi kasdien, o trečdalis – keliskart per dieną: vėlgi, tai – juk Prancūzija, o susidomėti dalyvavimu apklausoje parfumerinėmis temomis, spėju, galėjo visų pirma tos moterys, kurioms parfumerija yra aktualu. Tai, kas skaitant apklausos rezultatus buvo itin įdomu – prancūzių požiūris į parfumerijos rinką: 98 procentai respondenčių teigė, kad šiuo metu rinkoje yra pakankamas kvepalų pasirinkimas, o net 41 procentas pažymėjo, kad parfumerinė pasiūla yra ženkliai per didelė. (Subjektyviai pritariu dėl parfumerijos rinkos perpildymo – net ir Lietuvoje jau senokai neįmanoma susipažinti su visomis naujovėmis, kurias nuolat siūlo parfumerijos parduotuvės: jeigu informacijos jau per daug, kvepalus renkiesi “pirmi patikę“ principu, ignoruodamas ilgos paieškos galimybę.)

Šiek tiek išsamiau.

Asmeninis požiūris į kvepalus: 76 procentams respondenčių kvepalai yra malonumas, 60 procentų respondenčių, jaunesnių nei 35 metai, teigė, kad kvepalai yra gundymo priemonė, 67 procentai nurodė, kad kvepalai yra kvepianti tapatybės išraiška. Jeigu tokia apklausa šiuo metu būtų atliekama Lietuvoje, nujaučiu, kad gundymas ženkliai lenktų tapatybę dėl vis dar besiformuojančios parfumerijos kultūros – judame teisinga linkme, tačiau iki intelektualesnio požiūrio į kvepalus bei jų naudojimą dar teks šiek tiek paaugti.

Kvepalų išsirinkimas ir tai lemiantys veiksniai: 94 procentai respondenčių kvepalus renkasi visų pirma pagal kvapą, kas, sakyčiau, yra visiškai logiška ir racionalu. 39 procentai apklaustųjų teigė, kad paskutinius kvepalus jos rinkosi išbandžiusios juos iš mėginukų arba testerių, o 84 procentai apklaustųjų norėtų gauti mėginukus kvepalų išbandymui namuose. Na, Lietuvoje sudominusių kvepalų mėginuko gavimas dažnai yra misija neįmanoma, jeigu, pavyzdžiui, neperki prabangių produktų prabangioje parduotuvėje, kur kartais gauni kokį nors kvepalų mėginuką, paprastai papildomai to paprašant nuolankiai nuleidus galvą, nors populiariuosiuose moterims skirtuose forumuose prekyba naujais mėginukais didesniais kiekiais periodiškai vis suklesti. (Tiesa, “Douglas“ ir “Sarma“ kartais įpurškia į mėginuką lašelį sudominusių kvepalų, patys tai pasiūlydami rimtai atrodantiems ir konkrečiais kvepalais susidomėjusiems klientams – aš tokia pasirodžiau lygiai kartą, o “Creme de la Creme“ visada pasiūlo mėginuką perkant kokį nors produktą – gerieji pavyzdžiai.) Mano nuomone, labai racionaliai elgiasi parfumerijos tiekėjai naujų kvepalų mėginukus išplatindami su moterims skirtais žurnalais – “užkabina“ ir motyvuoja įsigyti didesnį patikusio mėginuko aromato kiekį, tik tada, deja, tenka ieškoti žurnalų su neišplėšytais mėginukais, kas prekybos centrų lentynose prilygsta lobių paieškoms. Beje, sugrįžtant prie apklausos rezultatų: 45 procentų jaunesnių nei 35 metai respondenčių nuomone, buteliuko dizainas patikimai atskleidžia kvepalų vertę, o 59 procentai apklaustųjų norėtų įsigyti nedidelės talpos kvepalus nešiojimuisi rankinėje. (Nesutinku dėl buteliuko dizaino ir vertės koreliacijos, tačiau čia jau asmeniškumai ir subjektyvumai, o atomaizeriai bet kokias transportavimo problemas išsprendė.)

Itin sudominęs apklausos rezultatas kvepalų kainos ir pirkimo dažnumo tema: 59 procentai apklaustųjų linkusios įsigyti naujus kvepalus, kainuojančius nuo 20 iki 50 eurų, o 36 procentai 45-54  metų amžiaus apklaustųjų perka kvepalų buteliuką kas tris mėnesius, taigi, keturi buteliukai per metus. Kitaip sakant, beveik 60 procentų prancūzių mielai perka kvepalus, kainuojančius iki 50 eurų – maždaug 173 litų, o tai yra pakankamai nedidelė pinigų suma – jeigu prancūzėms daugiau nei 50 eurų kainuojantys kvepalai yra jau brangūs, kaip yra su Lietuva? Smalsumas: kiek kartų metuose kvepalus perka Lietuvos statistinė vartotoja? – nujaučiu, kad šį hipotetinį skaičių Lietuvoje ženkliai pakoregavo internetinių parfumerijos parduotuvių su konkurencingomis kainomis atsiradimas.

Tai, kas mane šiek tiek pribloškė – apklausos rezultatas kvepalų pirkimo vietos tema: 60 procentų respondenčių pastaruosius savo kvepalus įsigijo specializuotoje parduotuvėje ir tik 5 procentai apklaustųjų pastaruosius kvepalus įsigijo internete. Internetinė apklausa atskleidė, kad interneto vartotojos Prancūzijoje kvepalų internete neperka – netikėta, tiesa? Mano nuomone, kvepalų pirkimas internetu atima dalį kvepalų pirkimo šventės: tu neini į gražią kvepalų parduotuvę, nestovi prie lobiais viliojančių lentynų, nebendrauji su konsultantais ir jie nesupakuoja tavo išsirinktų kvepalų į firminius parduotuvės maišelius, padėkodami už pirkinį ir kitų produktų mėginukų pasiūlydami – taip, internetu pirkti pigiau ir paprasčiau, tačiau juk taip gera į parfumerijos parduotuves užeiti, juolab Prancūzijoje… Tiesa, 70 procentų apklaustųjų prancūzių tikisi daugiau konsultavimo prekybos vietoje – manau, kad konsultavimo internete ribotumas iš dalies lemia specializuotų parfumerijos parduotuvių pranašumą, kai kvepalų išsirinkimą lemia ne ekonominiai dalykai, taip aktualūs Lietuvoje.

Tokie yra “Mano kvepalai ir aš“ apklausos rezultatai Prancūzijoje, apklausius 2000 prancūzių. Būtų be galo įdomu šią apklausą panaudoti Lietuvos atvejo tyrimui – jeigu iki rudens dideles auditorijas turintys moteriški žurnalai ir parfumerijos parduotuvės to nepadarys, rudenį atsigręšiu į profesinius įgūdžius ir sukonstruosiu internetinę apklausą bei apdorosiu gautus rezultatus pati. Kodėl tik rudenį? – todėl, kad dabar pats vidurvasaris, metas džiaugtis dar neišėjusia vasara, o ne ilgas ir išsamias apklausas pildyti. Džiaugtis mėgstamais aromatais, žinoma, visi laikai tinkami – to ir linkiu. 

Minervos kvepalai

Minervos miniatiūros Labanoro girioje

Reklama

Komentarų: 1

Filed under Apklausos, Bendroji

One response to “Apklausos “Mano kvepalai ir aš“ prancūziškų rezultatų lietuviškosios interpretacijos

  1. kvepalai

    visada ispudingi jūsų rašiniai,liuks 🙂

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s