Parfumerinių atradimų maršrutai II. “Kristiana” arba Maršruto pabaiga.

Ignoruoti “Kristiana” parduotuves Lietuvoje, bandant atrasti naujus parfumerinius įkvėpimus, beveik neįmanoma – ilgus metus buvusi tikra parfumerijos Lietuvoje hegemonė “Kristiana” turi parduotuves didžiausiuose prekybos centruose ir geriausiose miestų vietose, tiesioginės ir netiesioginės “Kristiana” parduotuvių produkcijos reklamos dominuoja populiariuosiuose žurnaluose, o galiausiai ir įprotis suveikia – juk nepraeisi pro parduotuvę, kuri į Lietuvą “Guerlain” veža. Būtent dėl “Guerlain” ir “Kristianos” ryšio antrasis parfumerinių atradimų maršrutas nuvedė į šią parduotuvę.

Mano asmeninis favoritas “Kristianose” – “Rance” parfumerija. Taip, “Kristianoje” yra ir “Creed”, ir “Laura Tonatto”, ir “La Prairie”, ir plačiai reklamuojami “Xerjoff”, tačiau būtent “Rance”, mano nuomone, turi dvasią. Truputį senamadiški, truputį nostalgiškąjį “Grossmith” parfumerinį tipą primenantys kvepalai mane žavi savo vidine šiluma ir kaskart kelia prielaidas apie tai, kad ne apšviestuosiuose prekybos centruose jiems vieta – jaukioje senamiesčio kvepalų krautuvėlėje jie labiau derėtų. Mėgstamiausieji iš “Rance” – “Josephine”: užburiančiai mielas aromatas.

 Tai, kas nustebino parfumerinių įkvėpimų beieškant – populiariųjų “Miss Dior Cherie” transformacija į “Miss Dior”. Pasaulio pabaiga! – puikiųjų senųjų šiprinių “Miss Dior” vardu pervadinti “Miss Dior Cherie” tarsi į nebūtį nuneša ištisą “Miss Dior” istoriją… Visiškas išniekinimas, prisidengiant jau girdėtais “moderniosios interpretacijos” argumentais. Taip, pagal IFRA reguliaminus senieji šiprai turėtų išnykti, tačiau LVMH koncernas, valdantis ir “Dior” kvepalų namus, visgi persistengė tęsdamas Guerlain “Shalimar” vardo draskymo tradiciją.

Ilgus metus ignoravusi Dolce&Gabanna “Light blue” dėl kadaise beprotiško jų populiarumo, visgi sustojau prie lentynos išbandyti šiemet pasirodžiusį flankerį “Light Blue. Dreaming in Portofino”. Griežtas verdiktas: jeigu “Light Blue”, tai tik pirmieji – populiarieji, jeigu jau “Portofino”, tai tik Dior “Escale a Portofino”. Praėjus madoms, pirmieji “Light Blue” atrodo net labai neblogai – geresnių saldžių citrusų išties ilgai tektų ieškoti.

Didžiuoju mano atradimu “Kristianoje” netikėtai tapo vyriškieji DSQuared2 “Potion”: tobulas aromato ir pavadinimo derinys! – šis “stebuklingasis gėrimas” kvepia prieskoniais, nuodėmingų gėrimų nuojautomis, aromatine mediena ir visu tuo, ką mielai sudėčiau į raganos ruošto stebuklingojo gėrimo buteliuką, skirtą priešingai lyčiai sužavėti. Nebrangus, dėmesio vertas variantas, balansuojantis ant Givenchy “Organza Indecence” ar Kenzo “Jungle. Le Tigre” artimumo ribos, sužavi savo aromato sklaida ir sukeliama smagia “užbursiu tave savo kvapu” iliuzija. Jeigu savo parfumerinį skonį dar tik formuojantys Lietuvos vyrai atras šiuos kvepalus, sakyčiau, einama teisingu keliu: aromatas dėl sodrumo galbūt labiau tinkamas vėsiajam metų laikui, tačiau, tenka pripažinti, tas vėsusis metų laikas Lietuvoje trunka ištisus 9, o kartais ir daugiau mėnesių… Žodžiu, man patiko, išbandyti tikrai rekomenduoju.

Ir visgi. Turiu nuojautą, kad po paskutinio apsilankymo tai buvo paskutinis mano parfumerinis maršrutas į “Kristianą” ilgam laikui. Kantrybės taurė pagaliau tapo perpildyta. Aš puikiai suprantu, kad pirkėjų terorizavimo stovėjimu už nugaros strategijos yra nurodytos iš aukščiau, gerai suprantu, kad dviejų-trijų konsultančių/-ų demonstratyvus išsirikiavimas tam tikru atstumu prie kiekvieno pirkėjo kiekvieno veiksmo stebėjimui yra prekių apsaugos strategija, dar geriau suprantu tai, kad net ir su geriausia savo oficialia apranga aš turbūt nesu pagarbos vertas objektas, bet jau užteks – kol įeinant į “Kristianą” dar neliepia pateikti banko sąskaitos likučio, pakankamo susimokėti už dominančius kvepalus. Man nepatinka jaustis potencialiu vagimi, ypač tada, kai į kvepalus žiūri ne kaip į malonią manipuliaciją odos kvapo tema, bet kaip į tam tikrus meno kūrinius, kuriuos nuo lentynos imi itin atsargiai ir nepersistengi su purškimų ant bandymų lapelio skaičiumi. Su geriausiais ir tolerantiškiausiais linkėjimais linkiu “Kristianai” tolimesnio klestėjimo! – tik ar nebus taip, kad atstumiant potencialius pirkėjus šiuolaikiniame mobilumo amžiuje, kai bet kuriuos kvepalus iš praktiškai bet kurios parduotuvės asortimento gali įsigyti internetu ar kelionių į užsienį metu, nemaloniojo tipo parduotuvės galiausiai taps tik siauram pirkėjų ratui skirtomis prekybos vietomis su buvusio žavesio likučiais?

About these ads

14 Komentaras

Filed under Bendroji

14 responses to “Parfumerinių atradimų maršrutai II. “Kristiana” arba Maršruto pabaiga.

  1. Kristi

    TAIP!!!!! pasirašau po kiekvienu Jūsų žodžiu dėl Kristianoje tvyrančios atmosferos! Labai taikliai ir labai teisingai viską išdėstėte…

  2. eglegle

    Ir aš pritariu – Kristiana net sustingdo savo šalčiu. Įdomu, ar jie patys paskaito kada nors apie save?

  3. Minerva

    Kristi ir eglegle, abejoju, kad paskaito, nes Kristianos turimas statusas ir užimama rinkos dalis leidžia elgtis taip, kaip nori ir ignoruoti bet kokius negatyvius signalus. Jeigu neturėčiau su kuo palyginti, sakyčiau, kad gal čia viskas ir gerai, tačiau dabar taip nemanau.

  4. Ramunė

    Pritariu kiekvienam žodžiui. Einu ten retai, ir tik dėl Guerlain naujienų, nes kitur jų pas mus nepauostysi…

  5. Eglė

    “Kristianos” siūlomas gana platus spektras komercinių kvapų nusitaikęs į neišrankaus pirkėjo kišenes. Tai natūralu. To reikia. Tik ne visiems (visoms)… Kvapų namai neturi būti perpildyti šviesos, apkarstyti reklaminiais plakatais ir persekiojančiomis informacijos stokojančiomis mergaitėmis. Ne tokią aplinką reikia kurti kvapams… kvapams reikia jaukumo ir šilumos :)

  6. Laima

    turėjau tokią pat nuomonę dėl Kristi politikos. bet. praėjusią savaitę prarado brangų produktą pasiryžusią įsigyti pirkėją, nes per penkias minutes, kurias naršiau po kosmetikos stendą, nepriėjo nei viena konsultantė. na, bent jau paklaust, ar viską randu. ir tikrai ne visos buvo užsiėmusios kitais klientais.
    tai vat. kokie tai kraštutinumai Kristutės klientų aptarnavimo politikoje. arba slankioja už nugaros, arba ignoruoja.

  7. Tomasss

    As tai jau maniau, kad as vienas ten kaip vagis jauciuosi :D Pasirodo ne :D
    Bet kokiu atveju gerai, kad Kaune, salia yra kita parduotuve, kur viskas puiku :)

  8. zv

    absoliuti tiesa – kiekviena syki ten uostydama kvapus jauciu stingdanti apsauginio zvilgsni – kiek dar sita kale sugadins parfumu lapeliu?

  9. Tomasss

    Apsauginis ten tikrai “nerealus” :) Niekur kitur tokio “fenomeno” nemaciau, tik Kauno Akropolio Kristianoj jis toks :) Baisiau nei baisu, butent todel ir nepamenu, kada ten buvau :)

  10. Minerva

    Turbūt jokia kita parfumerijos parduotuvė nesulaukia tiek kritikos dėl aptarnavimo kaip “Kristiana”. Yra Kaune viena “Kristiana”, kuri krenta iš bendrojo konteksto – nedidukė, esanti greta Soboro, kurioje aptarnavimas yra tikrai profesionalus. Tikiuosi, kad bendrosios požiūrio į klientą mados iki jos neates…

  11. Perskaičiusi įrašą kažkaip nudžiugau dėl tokios nuomonės apie Light Blue. Ir man jie dabar, praėjus tai populiarumo bangai, tokie skanūs ir gaiviai kirbinantys širdį. :-)

  12. JK

    Visiskai sutinku del visko, kas pasakyta:)
    As visa laika maniau, kad esu kvepalu fanatike, nes pas mane ju tiek daug!:) taciau pries pora menesiu viskas zlugo, supratau, kad nieko neismanau ir nieko gero neturiu. Dabar nuejau pauostyti savo kvapus ir suvokiau, kad situacija labai bloga. dominuojantis kvapai – givenchy extravagance ir narcizo rodriguez- tai ka palikciau, visa kita mesciau lauk…
    Na, dar norejau kur lietuvoje galima nusipirkti smagiu kvepalu isskyrus kristiana, sarma ir creme de la creme…?:)

    • Minerva

      Sveiki,

      Vilniuje siūlau užsukti į “Visokių daiktų krautuvėlę” Užupyje, “Autent Parfume” ir “V2 concept store” Senamiestyje – liksite nustebinta :)

Parašykite komentarą

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s