108 minutės arba Karl Lagerfeld “Sun, Moon, Stars”

Mano vaikystė prabėgo laikais, kai vaikai norėjo būti kosmonautais. Vakarais spoksodavome į žvaigždėtą dangų, svajodami apie žvaigždžių aukštį, prilipdavome prie televizoriaus, kai “Panorama” apie kosminio laivo paleidimą ir sėkmingą kosmonautų grįžimą į Žemę pranešdavo, mano pirmosios skaitytos-suskaitytos knygos dar darželio laikais buvo “Mėnulio stotis” ir kosmonauto Adriano Nikolajevo prisiminimai, o visiems mažiems ir dideliems skeptikams, aiškinantiems, kad kosmonautai būna tik vyrai, piktai atsakydavau, kad apie Valentiną Tereškovą aš jau esu informuota. Ir 108 minutės buvo vienas pirmųjų reikšmingų skaičių, mintinai žinomas visų mažųjų kosmonautų, kuriems balandžio 12 dienos svarba jų gyvenime niekada nekėlė abejonių – juk žmogus apskrido Žemę! – ir ištisos kartos mažųjų gagarinų ir tereškovų susirgo pačia gražiausia žvaigždžių liga.

Augant perskaitytų knygų stirtoms norą būti kosmonaute pakeitė noras tapti astronome, kuris galutinai išblėso tik dar didesnes knygų stirtas perskaičius ir fiziką super-sustiprintu lygiu pasimokius. Šiandien žvaigždėto dangaus trauką įvardinčiau kaip seniausią mano gyvenimo meilę, kurią išgyvenu švelniai – vaikštant iškelta galva, kad tik ko nors vykstančio danguje nepraleisčiau, laisvalaikiu su dideliu džiaugsmu paskaitant populiariosios astronomijos puslapius, knygų, kurias skaitysiu, kai galėsiu sau tai leisti, stirtoje yra padėtos bent kelios knygos apie astronomiją, o telefone privaloma tvarka įdiegta “Google Sky Map” programa, nes, neduokdie, pamatysiu kokią nors ryškią žvaigždę, kurios neatpažinsiu… Tokia yra ta senoji meilė: lašelis nepavojingos nostalgijos didelėms praeities svajonėms, švelnūs jausmai prie tos meilės atsargiai prisiliečiant ir aiškus supratimas, kad šiandien ir toji meilė, ir aš esame jau kitokios nei anuomet, “Земля в илюминаторе” visa širdimi dainuojant – aš sparčiai žylu, protingų žmonių rašytas protingas knygas skaitydama, o viliojantis žvaigždėtas dangus iš nuodėmingosios žemės atrodo lygiai taip pat kaip ir mažųjų smėlio dėžės kosmonautų laikais. Tik žilstelėjusi smėlio dėžės kosmonautė vis dar gaudo krentančias žvaigždes ir šypsosi “padaužus” – Mėnulio ir Vakarės susitikimą –  pavasario danguje pamačiusi, nes senosios meilės tam ir yra senosios meilės – kad sugrįžtų pavasarį nepavojingai mintis sujaukti ir akyse žvaigždes įžiebti, šiek tiek kilstelėjant nuo žemės žvaigždžių link.

Žvaigždėto dangaus skliauto atraižų pasitaiko ir parfumerijoje. 1994 metais Karl Lagerfeld pristatė Sophia Grojsman sukurtus kvepalus “Sun, Moon & Stars”, kurių pradinės natos – frezija, bergamotė, ananasai, apelsinmedžių žiedai, lotosas, persikas; vidurinės natos – heliotropas, jazminaičiai, narcizai, gvazdikai, pakalnutės, orchidėjos, vilkdalgiai; bazinės natos – santalmedis, kedras, ambra, muskusas, vanilė. Nepaisant visos puokštės gėlių aromato kompozicijoje šie kvepalai man buvo tikri deja vu: žemaūgiai gvazdikai, daugelį metų žydėję prie tėvų sodo namelio, kvepia būtent taip – “muskusiniais-vaniliniais” gvazdikais, savo aromatu galinčiais žavų svaigulį sukelti. Jeigu ne visą vaikystę lydėjęs žemaūgių gvazdikų kvapas, šiame aromate tikriausiai uoslė atrastų gvazdiką ir ambrą bei vanilę, skęstančius gėlių puokštėje, tačiau visi mes esame savo kvepiančių prisiminimų įkaitais, taigi, tobulai mėlynas buteliukas, kurio su niekuo nesupainiosi, mano kvepalų spintoje saugo mano vaikystės svajones apie žvaigždžių tyrimus ir padangės aukštį, kvepiančioje savo širdyje kiekvienam Žemę paliekančiam kosmonautui, tarsi iš senosios a.a. Sauliaus Mykolaičio “Matricos”, sušunkantis “Ura!”

Nežinau, kuo šiandien svajoja tapti smėlio dėžėse žaidžiantys vaikai. Tačiau senosios žvaigždžių ligos paūmėjimo laikotarpiais tyliai prisimenu didžiosios mano gyvenimo meilės, kantriai kartu stebinčio visus meteoritų lietus ir kitus dangaus reiškinius, duotą pažadą vieną dieną, už ypatingus nuopelnus, padovanoti man teleskopą. Su nuopelnais šiek tiek sunkiau, tačiau kuo kvėpintis tą pažadėtąjį teleskopą išbandant aš tikrai jau turiu – ir manieji “Sun, Moon, Stars”, tikiu, tos didžiosios dienos tikrai sulauks.

sunmoonstars

 

13 Komentaras

Filed under Bendroji, Informacija apie kvepalus

13 responses to “108 minutės arba Karl Lagerfeld “Sun, Moon, Stars”

  1. Jolanta

    Kodėl taip yra? Atrodo tai tik mintys apie kvepalus, apie praeitį (kad ir netolimą, bet mūsų vaikams jau atrodančią vos ne šimtmečių senumo), o kai perskaitai, atrodo sielą pamaitinęs būtum. Ačiū, Minerva. Laukiu Tavo pamąstymų…

  2. RamuneM

    … ir dabar į žvaigždes spokso vaikai … bent jau mano. Vasarai visą kieme stovyklą jau sugalvojo🙂 … teleskopas, priedai prie fotoaparato, kad žvaigždes fotografuoti, tikslinės astronomijos knygos ir žino tiek, kad aš po astronomijos pamokų tiek nežinojau. Tiesa, sūnus svajoja ne kosmonautu būti, o mėnulyje namus statyti :))

  3. klevo lapas

    mėnesiai bėga, – niekas nieko nebeuosto..?

    • Minerva

      Uosto, Klevo lape, uosto – tik buvau priverstinai dingusi iš “nedarbinio” rašymo, bet toks jau tas akademinis gyvenimas…🙂

  4. klevo lapas

    ačiū už tokį operatyvų… naują tekstą! Tikrai labai trūko parfumerinių skaitinių..!

  5. rudnosis

    Nuostabu. Vienas gražiausių Jūsų įrašų šiame tinklaraštyje. Sveikinu ir linkiu kūrybinės sėkmės ir be abejo įkvėpimo.

  6. Meduci

    O kodėl mano atmintyje Sun Moon Stars turėtų kvepėtikaip kur nors Pietų Prancūzijoje, ryte, mažoje šeimyninėje kepyklėlėje kepami kruasanai, ką? ir kodėl kvepia taip, kaip aš neprisimenu, kad kvepėjo? Hmmm.

    • Minerva

      Meduci, o todėl, kad mano minimi gvazdikai primena cinamono ir vanilės bei kruasanų traškesio kvapų mišinį – gan konditerinis kvapas🙂

  7. Lina

    Sutinku su Meduci. Situos kvepalus gavau dovanu pries, gal 5 metus. Pamaciusi,kad tai YSL,kazkodel pamaniau,kad bus kazkoks mislingas prancuziskas aromtatas,sumises su gyvybingu Paryziumi diena, kepamais gradziais pyragaiciais,garuojacia karsta kava su puria pieno puta ir cianmono apkloteliu ant virsaus. Veliau atsiskleistu romantiskas,vakarinis Paryzius su eifelio bokstu, pasivaiksciojimais susikibus uz ranku, siltais apkabinimais ir galiausiai ne pernelyg aistringi buciniai,palaima gulint po silta antklode,alsavimas artimo zmogaus…
    Tai turejo buti toks siltas kosmosas, minkstas.
    O radau man nesuvokiama, salta kosmosa.
    Neuzilgo sitie kvepalai iskeliavo pas mano brangia, be galo mylima mociute.
    Na, o radau kvapa

  8. Lina

    Uzsigalvojusi apie savo naujaji akiu tusa YSL ir cia prilipdziau YSL, o ne Lagerfeld. Bet,manau,visi mane suprato:-)

  9. Jūratė

    Nuostabus tekstas, vienas iš tų, kuriems laikas nepavaldus… “Sun, Moon & Stars” pirkau internetu net nebandžius, tik kvapų piramidės aprašymą paskaičius ir todėl, kad dauguma Sofijos Grojsman kurtų aromatų man tinka ir patinka. Nenusivyliau, nors tais žemaūgiais gvazdikais jie man nekvepia.
    Ačiū už puikius aprašymus! Gražaus pavasario Jums!

Parašykite komentarą

