Žuvys arba Šaulio tolerancijos išbandymas

Po ilgo nerašymo vėl pradedu rašymus nuo parfumerinių horoskopų tęsinio, šįkart visą savo dėmesį žuvims skirdama. Kodėl būtent žuvys? – todėl, kad būtent žuvims karaliaujant ateina pavasaris, kurio jau visai laukiu, skarelių ir šalikų pavasarinio vėjo plevenimams prisipirkusi. Nors ši žiema, turiu pripažinti, tikrai į dieviškosios titulą pretenduoja…

Jeigu jums atrodo, kad pasaulyje yra daug neteisybės, kad niekas jūsų ir jūsų kilnių minčių bei globalių idėjų nesupranta, bet tikite, kad galiausiai vis tiek grožis ir gėris (bei jūsų idėjos) turi triumfuoti, tikėtina, kad gimtadienį švenčiate pavasariui prasidedant ir priklausote žuvų zodiako ženklui. Jeigu jūsų asmenines savybes aplinkiniai įvardina kaip “plaukimą pasroviui“ arba kaip tik – “plaukimą prieš srovę“, “vaikščiojimą nesiekiant kojomis žemės“, neracionalumą, neapsisprendimą,  negailestingumą ar net žiaurumą,  polinkį į menus bei filosofiją, tikėtina, kad šis savybių derinys apibūdina būtent jus, žuviukus. Nes pasaulis, kuriame gyvena žuvų ženklui priklausantys žmonės, yra kitoks – galbūt povandeninis, galbūt anapusinis, bet griežtai racionaliam ir šiek tiek autoritariškam šauliui žuvis suprasti sunkiai pavyksta.

Žmonės-žuvys arba modernieji “Ichtiandrai“, kuriuos man teko sutikti, pasižymėjo išskirtiniu idėjiškumu, polinkiu į sveiką gyvenimo būdą, ekologiją bei įvairias madingas gyvenimo būdo filosofijas: polinkis į vegetarizmą, įvairias dietas, vienintelio teisingo gyvenimo būdo ir vertybių pripažinimas bei propagavimas, galintis peraugti į fanatizmą, etc. Be to, daugiau tokių aršių tradicinės medicinos neigėjų kaip žuvys tikrai neteko sutikti – jie linkę gydytis patys, nes jie  visada geriausiai žino, ką reikia daryti (beje, tas “žinojimas“ žuvims būdingas ne tik medicinos tema: viršininkas žuvis taip pat yra didelis išbandymas…). Bet visa tai yra pakankamai švelnūs “žiedeliai“ lyginant su žuvų nepastovumu žmogiškuosiuose santykiuose: myliu-nekenčiu, liūdnas-linksmas, noriu-nenoriu, patinka-nepatinka… niekada nežinai, kas bus už pirmo posūkio, kai žmogiškieji santykiai su žuvimis susiję (ypač – jausmų tema), o žuvys supyksta labai ilgam ir kartais net nesuvoki, už ką, tačiau bet kokiu atveju žuvų rūstybę periodiškai tenka iškęsti visa apimtimi 🙂 Monotonijos su žuvimis tikrai nesulauksi, bet tolerancijos ribos priartėja ypatingai greitai, ypač – komandiniuose sprendimuose ar šeimoje. Ir ne iš blogos valios žuvys yra tokios – tiesiog šalia jų yra netolerantiški žmonės, kurie jų nesupranta, erzina, nervina, liūdina, nemyli ir vėl nesupranta bei neaišku, ko iš jų nori…

Parfumerijos ir mano sutiktų žuvų santykiai – painūs. Dalis man pažįstamų žuvų į parfumeriją žiūri kaip į nereikalingą pinigų švaistymą, dalis – kaip į nuodus, likusi dalis linkusi kvėpintis kvapais, kuo artimesniais natūraliems gamtos kvapams: medus, liepžiedžiai, rožės, pakalnutės, etc. Iki skorpionų išrankumo tolokai, tačiau kažkiek dvyniams priskirto “paprastojo neišsirinkimo“ elementų tikrai mielai priskirčiau ir žuvims. Tiesa, dar nesutikau žuvų, kuriems patiktų rytietiški smilkaliniai kvepalai, nors, esu beveik tikra, tai tik laiko klausimas, kada ši mano patirtis pasikeis.

Žuvų vandenyse yra įvairių: nuo aštriadantės piranijos iki lanksčiosios vėgėlės. Žmonių žuviukų su savitais jų charakteriais bei istorijomis- irgi. Bet visgi, didelėje žmonių auditorijoje išgirdusi svajingą nuomonę apie klimato atšilimą bei koreliaciją su neteisingomis vertybėmis, susijusiomis su atmosferą nuodijančia parfumerija, visų pirma mintyse pagalvosiu, kad “dar vienas žuviukas išlipo į krantą“. Ir tai nėra blogai – tai yra puiki proga savo tolerancijos ribas pasitikrinti 🙂

p.s. Pasidalinsiu viena šaulio-žuvies patirtimi iš mano gyvenimo. Močiutė Adelė, kuri buvo šiek tiek vandenis, šiek tiek žuvis, nusprendė man, dar mažai mergytei, kaimišku sviestu plaukus patepti, nes, anot jos, taip yra sveika kasoms. Aš, kaip iškalbingasis šaulys, paaiškinau, kad jokiais sviestais manęs tepti negalima be mano tėvų leidimo ir iškilmingai išdrožiau į Senelio Kazimiero dievų kūrimo pašiūrę. Finalas. Kalti likome visi: aš – nes neklausiau, mano tėvai – nes jų dukra akiplėša, Senelis Kazimieras – nes ir jis turėjo likti kaltas visuotiniame “žuvų nesupratimo“ kontekste, bet ginkdie tai nebuvo žuvų nekompetencijos reikalas 🙂

22 Komentaras

Filed under Parfumerinis horoskopas

22 responses to “Žuvys arba Šaulio tolerancijos išbandymas

  1. rutuliukas

    Chi chi chi… smagus portretas…
    mano tevas yra Saulys, mama- Zuvis. Tikrai galiu patvirtinti, kad tarpusavio supratimo ir salycio tasku- ypac mazai. Prie viso to, dar ir nervina kits kita.

    Kaip nekeista, man, racionaliajam Oziaragiui, Zuvis suprasti nera sunku, zuviskos keistenybés nenervina, dargi pakelia upa 🙂

    • Minerva

      Rutuliuk, jeigu būtų mama Šaulys ir tėvas Žuvis, būtų tikras pragaras – na, nesuprantame mes vieni kitų, nesuprantame, o Šauliai tolerancija nepasižymi… 🙂

  2. mirattes

    Minerva, pagaliau įrašas. Maniau visai dingai. Labai trūko parfumerinių įžvalgų 🙂

    • Minerva

      Dėkui, kad pasigedai 🙂 Darbai užpuolė, todėl laikinai teko perdėlioti prioritetus…

  3. JVana

    Ta pati pagalvojau, kai pamaciau nauja straipsni – “ PAGALIAU“ :d

    • Minerva

      JVana, sunku tarp mėgstamo darbo ir mėgstamo rašymo balansą atrasti – ypač, kai jie vienas kitam gerokai trukdo… 🙂

  4. Rutka

    Pati esiu zuvis, tad su nemazai issakytu dalyku nesutikciau. Bet, kas tinka vienam, – netiks kitam.
    Del nepastovumo santykiuose gal ir yra dalis tiesos, bet tikrai ne taip baisiai, kaip parasyta 🙂
    Kalbant apie parfumerija, tai as esu pakankamai isranki, o pakalnuciu kvapo tiesiog negaliu pakesti 🙂 Beje, rytietiski kvapai man visai patikna. Matyt esu netradicine zuvis 🙂

    • Minerva

      Rutka, svarbiausia, į mano “horoskopus“ nežiūrėti rimtai, nes rašau iš bendrųjų pastebėjimų apie mano kelyje sutiktas žuvis ir niekaip į rimtąją astrologiją nesikėsinu. p.s. Pagaliau! – rytietiškąją “naftą“ mėgstanti žuvis! 🙂

      • Rutka

        Ne, rimtai nežiūriu, bet, kaip sakiau, dalis tiesos tuose pastebėjimuose yra 🙂 Iš tikrųjų, tai smagu paskaityti kitų nuomonę, tad lauksim kitų tęsinių 🙂

  5. Dilte

    Oi, labai tiksliai pataikete. Smilklu kavapo ir sunkiu rytietisku kvapu negaliu pakesti. Bet jau turbut trecia vasara kai kvepinsiuos Burberry London, nes man jie kvepia zemuogem :).
    O kuo kvepinasi Jusu pazystamos zuvys?

    p.s. labai saunus blogas

    • Minerva

      Dilte, Burberry London išties žemuoginiai! – šiaip Burberry nėra mano favoritai, bet šie žemuoginiai tikrai mieli 🙂

  6. Rimaz

    Prisijuokiau 😀 Gana taiklūs apibūdinimai (kaip tikra “žuvis“ viską pabandžiau prisitaikyti sau ;))
    Rytietiški kvapai man patinka 😉 Ne visais jais norėčiau kvepintis (kvepėti), bet uostau su malonumu. O pakalnutės buvo ankstyvos jaunystės “arkliukas“, su amžiumi dingęs iš mano kvepalinio garderobo 🙂

  7. kaimynė

    Aš esu Žuvys. Mano vyras – Šaulys. Dėl Žuvų “tu manęs nemyli“ ir Šaulio tolerancijos stokos sutinku 100%. Bet kad žuvys nemėgsta rytietiškų kvapų… keista patirtis. Arba nežinojai, kad su Žuvimis bendrauji 🙂

  8. 999

    Yra du zuvu tipai, tai ramios tolerentiskos zuveles, kurios buna ramiai tinkle, ir yra racionalios astredantes zuvys, kurios gali sudraskyt tinkla.

    • Minerva

      Nesutinku! Manau, kad žuviukų tipų yra kur kas daugiau nei du: dar yra ir slidžios kaip unguriai, kurių taip paprastai į tinklą išvis nepagausi 🙂

  9. as

    as esu zuvis ir buvo idomu pasiskaityt apie sawe:) yra sutampanciu dalyku ir ne 🙂 susitikineju su sauliu ir wisi aplinkui gasdina kad nieko neiseis, bet man tas zmogus labai patinka ir as jam…turbut 😀 😀 bet kas liecia tolerancija tai tikra tiesa 😀 😀

    • Minerva

      As, apie žuvis ir šaulius geriausia spręsti jiems kartu pagyvenus bent pusmetį – tolerancija baigiasi greitai greitutėliai… Tačiau bet kokiu atveju – viskas juk ne žvaigždžių, o žmonių rankose – tik nuo žmonių priklauso, kokios yra tolerancijos ribos;)

  10. Liya

    Sakyčiau, labai teisingai pastebėta apie “užribinį“ arba “povandeninį“, “anapusinį“ žuvelių pasaulį. Taip, manau, ir santykyje su kvepalais. Ko gero, neretai žuvelių kvapniame ‘garderobe’ galima aptikti tikrai beprotišką pasirinkimą – nuo monosolinių gėlelių iki juodžiausių oud’ų. Kitavertus, ir pats santykis su kvapniuoju skysčiu labai dviprasmiškas – kartais tai eliksyras, hipnotizuojantis ir suteikiantis antrąjį kvėpavimą, kartais, kaip gerai pastebėta, tuščias ir beprasmis reikalas, dar gi turintis “nuodų“ pavadinimą.
    Beje, pati esu žuvelė 😀

  11. Jurgita

    Labai įdomu buvo perskaityti apie Žuvų ženklo žmones. Kadangi pati esu šio ženklo atstovė tikrai sutinku, kad yra daug rūšių žuvų. Pati priklausau gal tai tipiškai žuvelei, tačiau gyvenimas išmokė kartais ir dantis parodyti – juk reikia kažkaip gintis nuo tave pasirengusių praryti. Kvepalai man patinka patys įvairiausi išskyrus gėlinius, kuriuos “dėviu“ labai retai, pz. karštą vasaros dieną. Patinka rytietiški, medienos, argamedžio, smilkalų, odos…saldūs-vaniliniai, gurmaniški. Kas dar būdinga Žuvims iš mano pastebėjimų, tai parfumerinis nepastovumas, kuris lemia turimų buteliukų gausą ir įvairovę. Reikia vis naujo kvapo, nes turimi pabodo, kad ir yra mylimi; negali išskirti vienų pačių pačiausių…Nors gal ši savybė būdinga daugumai kvepalų mylėtojų 🙂

Parašykite komentarą