…Ir viena dieną aš nusipirksiu Lanvin “Arpege”…

Viskas šiame pasaulyje turi savo pradžią ir pabaigą. Prieš daugelį metų gavau dovanų iš užjūrio parvežtą juodą kvepalų mėginuką – tai buvo pirmasis mano prisilietimas prie dar tik laisvėjančio pasaulio. Kaip didžiausią brangenybę taupiau kiekvieną mėginuko lašelį, laikydama šalia pirmųjų juvelyrinių dovanų, svajodama apie tai, kad “suaugusi būtinai turėsiu šiuos tobulus kvepalus”.

Laikui bėgant šį savo pažadą pamiršau, tačiau jau ne kartą minėti parfumeriniai stebuklai visgi vyksta ir pirmoji mano įsigyta miniatiūra, kai visus mano turimus kvepalus dar buvo galima suskaičiuoti ant trijų vienos rankos pirštų, visiškai atsitiktinai buvo būtent Lanvin “Arpege”. Tik pauosčiusi kvapą atpažinau, kad tai – senai išsvajotas pažįstamas aromatas, tiesiog turėjęs atsirasti man suaugus, tarsi arpeggio, nubėgęs per laiką ir prisiminimus. Ir tada daviau sau naują pažadą – Lanvin “Arpege” bus paskutiniai kvepalai mano kolekcijoje…

1927 metais sukurti Lanvin kvepalai “Arpege” tapo antraisiais ypatingai populiariais aldehidiniais kvepalais pasaulyje, nepavaldžiais laikui. “Arpege” vis dar yra vieni populiariausių klasikinių kvepalų pasaulyje, kuriuos mielai įtraukčiau į visus “privaloma pauostyti” sąrašus.

Ypatingai graži yra “Arpege” sukūrimo legenda. Jeanne Lanvin, prancūzų menininkė, jauno parfumerio Andre Fraysse paprašė sukurti kvepalus jos dukters Marguerite 30-ojo gimtadienio proga, kuriuos pavadino “Arpege” – muzikiniu terminu arpeggio, susiejant kvepalų pavadinimą su muzikante dukterimi. “Arpege” kvepalų buteliukas, kurį sukūrė dailininkas Paul Iribe, kurtas Art deco stiliumi, dekoruotas mamos ir dukters piešiniu – nuostabi mamos dovana dukrai, aktuali ir šiandien, kai nei mamos, nei dukters, gavusios tokią laikui nepavaldžią dovaną, jau daugelį metų nebėra gyvųjų tarpe…

Pagrindinės “Arpege” sudedamosios dalys: viršutinės natos – aldehidai, bergamotė, karčiavaisio citrinmedžio žiedai ir persikai, vidurinės natos – jazminai, rožės, pakalnutės, kvapioji kananga, kalendra bei tuberoza, bazinės – santalmedis, vanilė, vetiverija, pačiulis, stirako mediena. Mano uoslė aiškiai atpažįsta aldehidus, o toliau – arpeggio, leidžiantis užuosti tik gėlių ir prieskonių aromato sklaidą, tačiau visos natos tarpusavyje dera tobulai. Pasakysiu galbūt šiek tiek šventvagiškai, tačiau jeigu man reikėtų rinktis tarp pirmojo aldehidinio kvapo (Chanel Nr.5) ir antrojo (Lanvin “Arpege)”, nesuabejojusi rinkčiausi antrąjį. Ir būčiau visiškai įsitikinusi dėl savo pasirinkimo teisingumo – šie kvepalai, nors priskirčiau juos klasikinių kvepalų tipui (kaip ir Guerlain “L’Heure Bleue”, “Jicky” ar “Mitsouko”), turi savyje kažką tokio, kas leidžia juos įvardinti kaip fantastišką eleganciją, kokios daugiau neteko sutikti nė vienuose kvepaluose. Gaila, kad Lanvin – kaip ir daugelis klasikinių šedevrų gamintojų – šiandien mieliau leidžia kvepalus a la “Eclat d’Arpege” ar “Rumeur 2”, tačiau tai, kad “Arpege” vis dar yra gaminami, daugelį parfumerinių nuodėmių tikrai atleidžia…

Pažadas, kad “Arpege” bus paskutiniai mano kolekcijos kvepalai, kol kas nėra įgyvendintas.Ar bus įgyvendintas? – nežinau. Tačiau jeigu kada nors turėsiu dukrą, būtinai padovanosiu jai šių kvepalų buteliuką. O kol kas turiu idea-fix Motinos dienos proga “Arpege” padovanoti savo Mamai – ir kas sakė, kad negalima legendų interpretuoti atvirkščiai?

28 Komentaras

Filed under Bendroji

28 responses to “…Ir viena dieną aš nusipirksiu Lanvin “Arpege”…

  1. infodangus

    Linkiu ir tikiu kad Bus!

  2. vėja tėja

    Sakyk, kur jų pauostyt yra😀

  3. Minerva

    Dėkui, Infodangau🙂

  4. Minerva

    Vėja Tėja, yra visur, tik ne Lietuvos parduotuvėse – Lietuvoje tik internetinėse parduotuvėse teko užmatyti…

  5. vėja tėja

    Dabar galvoju, kad “neturiu” kvepalų, kuriuos norėčiau, ar net laukčiau, kada galėčiau dukrai padovanot. Dabar tik galvoju, kad, jei teisingai laikysiu😀 gal kas iš dabartinių jai liks. Įsivaizduojat, koks vintage… Gal bus kokiu dideliu raritetu tapęs…

  6. Minerva

    Pvz. savo Coco Mademoiselle PP tikrai gali dukrai išsaugoti😉

  7. Šilingė

    Pažintį su Lanvin aš asmeniškai pradėjau atbulai – nuo Eclat d’Arpege. Juose aldehidų žinoma nei pėdsako. O koks nors ryšys tarp jų apskritai egzistuoja kažin? (Nekreipiant dėmesio į apvalų buteliuką su auksiniais motinos ir dukros siluetais ir į bendrą žodį pavadinime😉 )

  8. Minerva

    Pagrindinis ryšys – pavadinime ir buteliuke😀

  9. Endendu

    Mano supratimu, tarp L’Eclat’o ir klasikinio Arpege absoliučiai nieko bendro, L’Eclat’as – gaivios vynuogės, o klasikinis Arpge saldžiai dūmiškai prieskoninis.

  10. Endendu

    P.S. Turiu Arpege mėginuką. Vėja tėja, jei įdomu, primink kada, kad į kokį nors mytą atsineščiau.

  11. Minerva

    Mano uoslei Eclat D’Arpege – saldžiai gaivios kriaušės😀

  12. Šilingė

    Nu va. O man ten pažįstamiausia nata – citrinos lapai😀

  13. Minerva

    Šilinge, man citrinos lapuose jaučiasi daugiau kartumo nei Eclat d’Arpege, tačiau suintrigavai citrinos lapus pauostyti dar kartą🙂

  14. infodangus

    Paimkit mane i savo meeta😀

  15. Minerva

    Infodangau, niekada nesakau niekada🙂

  16. infodangus

    O aš busiu draugiškesnis ir kviečiu kartu į krimdelakrim kai su draugais eisime uostyti ir rinktis kvepalus kažkamtaiten.

  17. Minerva

    Infodangau, pasiūlymas labai mielas, tačiau toje parduotuvėje mane pernelyg atpažįsta, kad ramiai joje vaikštinėti😀

  18. infodangus

    O gal klausimas yra “ar mėgaujiesi” o ne “ar atpažįsta”. Visada galiu paskolinti savo didžiulį kapišoną – pati savęs neatpažintumėte jame.

  19. Gervela

    įdomu, kiek man dar reikės augti, kol man pradės patikti (būtent “patikti”) aldehidai?:-) Pernelyg daug sintetikos. Nors ir vadinama nemariąja klasika:-) todėl visus “rimtuosius” kvepalus su pagarba pauostau, tačiau jų nemyliu ir nenoriu:-) Kaip ir daugumą Guerlain’ų- gerbiu, bet taip platoniškai, atsargiai, iš tolo, stebiu akies krašteliu:-)
    Aldehidai- parfumerijos laimėjimas, didelis posūkis, pažanga, bet bet bet- sintetika. Vo, ir išsidaviau:-)
    Gal ir gerai man:-) Pigu:-) Santykinai, aišku:-)

  20. Minerva

    Infodangau, turėsiu omenyje tamstos didžiulį kapišoną reikalui esant😀 O dėl mėgavimosi – pirmą kartą galvojau, kad viskas, dabar aš ten gyvensiu – toks moralinis pasitenkinimas apėmė, kad nišinės parfumerijos nebereikės ieškoti už jūrų marių… Šiandien viskas atrodo šiek tiek kitaip, tačiau čia jau psichologinės kolekcininko-medžiotojo ypatybės… (Turbūt žinai, kad geidžiamiausia stirna – auksiniais ragais, kurios niekas nematė, bet visi apie ją kalba? :))

  21. Minerva

    Gervela, šia prasme, tau kaip ir pasisekė😀 Tačiau nespjauk į šulinį, nes skonis keičiasi, taigi, ar neatsitiks taip, kad po poros metų ilgakojis paukštis kliedės apie Chanel nr. 5 ir būtinai PP koncentracijos?😀

  22. Gervela

    na, penktas numirэlis tai mano turbūt vienintelis pripažystamas aldehidas:-)
    žinau, kad keičiasi skonis, dėl to nesiginčiju:-)
    bet vistiek aldehidai kaip sintetikos atsiradimas parfumerijos pramonėje, mano kuklia nuomone, nėra pats didžiausias laimėjimas:-) teoriškai palengvinimas, etiniai sumetimai ir bla bla bla, praktiškai- natūralių ingridientų išstūmimas ir šioks toks parfumerijos meno kaip seno amato “nuleidimas iš padebesų”, “įžeminimas”, net nežinau, kaip pasakyti. Gal suprofaninimas. Su visa derama pagarba prašyčiau neįsižeisti klasikos ir aldehidų mylėtojų:-) kaip sakoma, tai tik mano iMHO:-D

  23. Minerva

    Gervela, aldehidai ir kumarinas pasirodė XIX a.pabaigoje – XX a.pradžioje. Ir tiems laikams tai buvo revoliucija – pigesniais kaštais pagaminti didesnį kiekį kvepalų. Šiandien turime kitą problemą – per sintetiką natūralių dalių nebelieka išvis😀

  24. Gervela

    Tai aš tą suprantu, dėl pigesnių ingridientų ir t.t., nevardinau visko:-) Bet MAN esmės tai nekeičia- aš romantiška babytė, prikvėpintų pirštinių ir nėriniuotų nosinaičių aplinkos gerbėja, seno sukirpimo parfumerijos technologijų, senų vaistinių ir t.t. atmosferos mylėtoja🙂 na, mes supratom viena kitą:-)

  25. vėja tėja

    Endendu, turėsiu minty🙂

  26. Atgalinis pranešimas: Visa tiesa apie Lanvin “Eclat d’Arpege” | Minervos Blog'as: Įkvėpimai

  27. Juliana

    Man Arpege netiketai patiko. Ypac ziema.

    • Minerva

      Puikūs tie “Arpege”. Jeigu ne idėja apie paskutinius kvepalus, aš juos jau turėčiau ir naudočiau🙂

Parašykite komentarą

